søndag den 4. marts 2007

Jeg er SÅ træt af mine øjne. Jeg har svært ved at fokusere, de føles som om nogen har tapetseret øjenlågene med sandpapir og de giver mig hovedpine. Møgøjne!

I weekenden har jeg været på tillidsweekend med FNUG. Det var hyggeligt at møde folk, det er jo ikke så tit vi ser hinanden, når vi bor rundt om i hele landet. Siri var glad for at se mig igen, da jeg kom hjem sent i går aftes. Det er nu hyggeligt at komme hjem til sådan et glad kræ.

I dag har vi været på genbrugsstationen med en masse affald og jeg har lige lagt dej til burgerboller til aftensmaden.

Sidste onsdag var et par venner på besøg og jeg havde bagt vandbakkelser og lavet hindbærcreme til. Det smagte ret godt. Hvis nogen skulle have lyst, så er opskriften her:

Vandbakkelser
  • 100 gram margarine
  • 100 gram mel
  • 2 dl vand
  • 3 æg
Æggene piskes sammen. Margarine og vand bringes i kog og melet piskes i. Det tages af blusset og æggene røres langsomt i, til dejen er glat. Ovnen varmes op til 225 grader og dejen sættes med to teskeer i klatter på bagepladen. De skal have en halv times tid ved 200 grader. Og her kommer så det besværlige: Ovnen må UNDER INGEN OMSTÆNDIGHEDER åbnes de første 20 minutter. Når man tror de er ved at være færdige, åbner man ovnen hurtigt og hiver en ud. Hvis ikke den falder sammen, så er de færdige. Falder den sammen, skal de have lidt længere.

Hindbærcreme

  • 100 gram hindbær
  • En kvart piske
  • 2 spiseskefulde creme fraiche
  • Evt. lidt flormelis
Fløden piskes godt stiv, hindbærrene mases og røres i sammen med creme fraichen. Så skal det bare smages til med lidt flormelis.

Så klipper man siden op på vandbakkelserne og kommer en god klat creme ind og serverer det. Og så er alle glade.

Velbekomme.

Og nu vil jeg ud og se til min dej, så vi kan få noget aftensmad.