søndag den 14. januar 2007

Oy, det er bare en off-day i dag. Vejret er trælst, jeg er træt, her roder, jeg kan ikke tage mig sammen til noget som helst.

I går var vi til fødselsdag i Hadsten hos Kåres far, Kåres søster og vores nevø. Det er nu praktisk at holde fødselsdag samlet.

Siri er ikke blevet træt af at gå mellem benene på folk. Så nu da jeg havde et kamera, ville jeg prøve at tage et billede af hende. Det lykkedes ikke rigtigt. :)

I går besatte nogle unge et hus i København. Det har vi efterhånden set nogle gange. Men det sjove er, at de nu er begyndt at sætte krav til kommunen. De kræver:
  • De vil beholde Jagtvej 69, det nuværende Ungdomshus
  • De vil beholde Dortheavej 63, det de bestatte i går
  • De vil have Jagtvej 155D, den nedlagte brandstation, der har været tale om som nyt Ungdomshus
  • De vil have at kommunen sørger for, og betaler, vand, varme og el
Man kan så overveje hvad det er de mener de har at forhandle med.

Jeg må indrømme, at jeg i starten også mente at det var forkert af kommunen at sælge et hus, de sådan set havde lovet som ungdomshus. Men de unge har mistet alt respekt fra min side. Jeg er sikker på at der er et par fornuftige individer i flokken, men det kan altså ikke være mange.

Jeg læste en god ide i en blog, som jeg desværre ikke kan finde igen. Man tager alle de unge fra miljøet omkring Ungdomshuset og placerer på en øde ø. Her skal de så selv finde ud af at få tingene til at fungere. Tilsæt masser af kameraer, så vi andre kan se hvordan et rigtigt anarki virker. Et oplagt sted vil være det gamle statsfængsel i Horsens.