onsdag den 3. januar 2007

Mit værste mareridt er overgået en kvinde i Sydafrika. På et besøg i nogle grotter, sad hun fast mellem klippevæggene. Hun var ret overvægtig og selvom både billetsælgeren og guiden havde advaret hende, valgte hun at tage med på turen. De ansatte ville ikke diskriminere, så de lod hende komme med.

http://politiken.dk/udland/article220300.ece

Det er noget jeg tit har mareridt over. At skulle kravle gennem noget der er smalt og så sidde fast. Jeg kan ikke huske, at jeg nogensinde har prøvet noget i den retning, men bare tanken...

Endelig har jeg fået taget mig sammen til at få taget billeder til mit kørekort. 79 kroner for et tryk på en knap og fire små billeder, det er altså meget. Og når man så endda ved at det bare bliver scannet ind alligevel. Spild af penge.

Så jeg kørte ned på Åbyhøj Bibliotek, hvor den ene afdeling af Borgerservice ligger, for at få lavet kørekortet. Men nej, det skulle jeg ikke. Selvom der lå masser af brochurer om at man nu kan få lavet pas og kørekort hos Borgerservice, så er det kun på Rådhuset...

Så man slipper alligevel ikke for at skulle ind til byen, finde et sted at parkere og betale for parkering. Suk. Godt man snart flytter.