tirsdag den 2. januar 2007

Det er simpelthen irriterende. 26. november sendte jeg en ansøgning om personlige hjælpemidler til Århus Kommune. Da jeg ikke havde hørt noget fra dem, kontaktede jeg visitationskontoret i dag. De har ikke modtaget noget brev!

Om det er dem der har kvajet sig eller om posten bare ikke har fået det afleveret skal jeg ikke udtale mig om, men jeg hælder nok mest til det første.

Heldigvis havde jeg da tænkt mig om inden jeg sendte min henvisning. Så jeg har en indscannet udgave. Men ansøgningen måtte jeg skrive igen og have sendt. Og så må vi se hvor længe der går denne gang...

I aften har vi spillet Catan Card Games med udvidelsen Wizards and Dragons. Og jeg vandt. :)

Udvidelsen gør at man skal tænke sig noget mere om. Pointene er i de almindelige kort, men man kan gøre meget mere sjovt med udvidelseskortene. Det bliver sjovt at spille nogle flere gange. Og så er der fem udvidelser mere!

Jeg er ved at lære lidt om Creative Commons, men det er altså lidt besværligt. Specielt attribution-delen har jeg lidt bøvl med. "You must attribute the work in the manner specified by the author or licensor." Men på f.eks. flickr.com står der intet om hvordan man skal honorere kravet. Er det f.eks. nok at skrive fotografens navn under billedet eller skal der også være et link til siden med billedet? Der skal også stå, at billedet er udgivet under Creative Commons licens.

Men det gør jo billederne ret besværlige at bruge. F.eks. i FNUG-bladet. Hvis der ved hvert billede skal stå et navn, et link og en licens, så er det jo lidt omsonst. Men hvis det er nok at der står i kolofonen, at billederne på side n og m er taget af Peter Svendsen og at det er udgivet under Creative Commons, så er det jo lidt mere brugbart.

Det samme for en hjemmeside. Hvis det skal stå ved hvert billede bliver det rodet, men hvis billedet kan nøjes med at linke til originalen, bliver det noget nemmere.

Hvis der er nogen der kan forklare mig alt det her, så sig endelige til!