mandag den 5. februar 2007

Jeg er simpelthen syg og træt af at have HMS. Ikke nok med at jeg har smerter og besvær med at bevæge mig, næ, jeg kan heller ingen hjælp få, for jeg har ikke den rigtige diagnose!

Det er simpelthen lige til at skrige over.

Jeg kan ikke få hjælp til hjælpemidler til bilen, jeg kan ikke få et fleksjob og nu har jeg lige fået afslag på indlæg til skoene, som vil gøre, at jeg kan gå i andre sko end mine grimme, slidte løbesko. For jeg har ikke den rigtige diagnose!

For at kunne få indlæg, skal de slappe ledbånd skyldes medfødt knogleskørhed. Slappe ledbånd som følge af HMS gælder ikke. Det er ellers samme symptom og problem.

For at kunne få hjælp til fysioterapi skal man f.eks. have Ehlers-Danloss, selvom ledsymptomerne er de samme som ved HMS, men har man HMS kan man ingen hjælp få.

HMS er en ikke-diagnose i det sociale system. Og det er simpelthen så frustrerende. HVAD POKKER SKAL MAN GØRE?

De har ikke engang gidet kontakte mig eller undersøgt mine lægepapirer. Så nu må vi igennem endnu en klagesag.

Efter jeg fortalte min personlige sagsbehandler at vi skulle flytte, har jeg som forventet ikke hørt fra hende. Det er nu halvanden måned siden. Men jeg havde heller ikke forventet det. Nu er sagen syltet, for den forsvinder snart. Og så må vi starte forfra i Favrskov Kommune. Suk.