søndag den 28. januar 2007

Ko i øl.

I går var jeg nede i SuperBest1 for at handle, så vi kunne få aftensmad i dag. Jeg faldt over et oksebryst og besluttede mig for at lave noget med noget øl. Så over i ølafdelingen og blive forvirret over alle de her mange øl. Det skal nok lige tilføjes, at jeg ikke kan fordrage øl, så jeg har ikke skyggen af en ide om hvad der er godt. Jeg valgte et par øl og kørte hjem.

Jeg ringede til Tomas, for at høre hvad for en af øllene jeg skulle bruge. Han valgte en Old Gambrinus Dark fra Hancock, så inden jeg gik i seng lagde jeg kødet i en pande med øllet og ordnede en stor porre, fire løg, to gulerødder og et halvt hvidløg.

I morges brunede jeg så køddet, hældte grøntsagerne og øllet ved og smed det i ovnen ved 75 grader. Der stod det så indtil klokken 18, hvor jeg lavede en gang kartoffelmos, jævnede sovsen og så var der mad.

Kødet havde lidt af den grimme bismag jeg ikke kan fordrage ved øl, men sovsen smagte særdeles godt! En sovs af ren øl, kødsaft og grøntsager. Mmm. Og der er rigeligt til i morgen også.

Nu er Kåre kommet hjem, og vi er godt trætte. Så vi skal tidligt i seng og hvis jeg er heldig, så kan Kåre holde sig vågen længe nok til at læse lidt højt for mig. :)



1/ I øvrigt en håbløs side. Sidst opdateret engang i oktober 2006 og med forkerte åbningstider. Så bør man altså hellere slette siden.