fredag den 2. februar 2007

Lonely Planet har udgivet en ny Blue List, med de bedste rejseoplevelser i verden. En af de nævnet oplevelser er at køre med 新幹線 (Shinkansen), det hurtige japanske tog.

Bortset fra at det kører noget hurtigere og at man sidder noget dårligere, så er der ikke den store forskel på det og et kedeligt dansk IC3-tog.

Så hvorfor det skulle være sådan en stor oplevelse, det fatter jeg ikke. Jeg glædte mig sådan, fordi folk snakkede sådan om det. Og gæt om jeg blev skuffet!

Andre ting på listen er at sejle i gondoler i Venedig, at dykke på Great Barrier Reef, at køre gennem USA på route 66, en tur med den transsibirske jernbane og at flyve i luftballon over Luxor.

Alt det kan være meget fint, men jeg synes det er meget rart at tænke på, at jeg tirsdag til middag sidder i snevejr og kigger ud over en tilfrossen sø i Nordmarken i Oslo. Jeg håber bare at mine piller kan tage så meget af smerterne, at jeg er i stand til at gå mere end 400 meter.

Mandag aften afleverer vi nemlig Siri i Biersted og tager natfærgen til Oslo. Her skal vi se Akershus Fæstning, gå på Karl Johan og en tur ud i Nordmarken og se fjelde og sne. Så jeg glæder mig til på tirsdag og krydser fingre for at der ikke stormer! Jeg skal vist sørge for at pakke de lange underbukser, for de lover -10 grader i Oslo.

1 Comments:

At 11. november 2008 kl. 16.28, Anonymous Anonym said...

Well said.

 

Send en kommentar

<< Home