tirsdag den 4. marts 2008

Fantastisk vejr. Man kan bare ikke sidde inde sådan en dag.



Og som det ses, så kunne køkkenhaven godt trænge lidt til en kærlig hånd. Så handskerne på, spaden frem og bare i gang. Jeg tog den bagerste halvdel og gemmer resten til i eftermiddag eller på lørdag.



Under gravningen fandt jeg nogle kartofler. Nogle af dem er en anelse grønne, men de ser fine ud. Så nu er det gode spørgsmål: Skal de spises til aftensmaden eller skal de sættes til forspiring?



Jeg mødte også denne fyr. Jeg ved ikke om han er en flink fyr eller om han burde hugges over ligesom de gåsebillelarver jeg mødte på min vej. Der var også en masse regnorm, men de er søde, så de får lov til at hygge sig videre.



Man skal jo være god ved dyrene, og når der er varmt skal man have noget koldt. Så det der ligger foran Siri er en frossen grisehale. Som man måske kan se på hende, så er grisehaler ikke det værste man kan servere for hende. Og om jeg fatter hvor hun gør af den tunge når hun lukker munden!



Tygge, gnaske, smaske! Det er ren hygge for en lille hund.



I går i Bilka havde jeg bedt Kåre om at tage et par små påskeliljer og en bakke stedmoderblomster med hjem. Så for 20 kroner har jeg nu påskeliljer i vinduet, en kurv med påskeliljer og stedmoderblomster udenfor døren og to ampeller med stedmoderblomster hængende i carporten. Utrolig så meget forår man kan få for så lidt penge.



Og her er så grunden til at vi ikke fik besøg af Folkekirkens Nødhjælps indsamlere i søndags. Vi havde ellers lagt pengene frem, men det er ikke alle der har lyst til at gå ind til vores lille skødehund. Og det forstår man egentlig godt.

Krukken med gran skal også nok blive flyttet, den er bare en anelse for tung til mig, så det må jeg bede Kåre om at gøre når han kommer hjem. Jeg har en kastanje der skal plantes i den, hvis den ellers har overlevet vinteren. Ellers må jeg i et plantecenter og købe noget nyt. Og vi ved jo alle hvor trælst den slags er, ikke?