søndag den 2. marts 2008

Dagens citat:
Frihed og værdighed for mennesker er universelle værdier. Det er værdier, som mennesker, der lever i undertrykkelse og under brutale regimer, stræber efter. Vi har en forpligtelse til at stå side om side med menneskers kamp for frihed og demokrati. Dette er vores fælles udfordring, og du, hr. præsident, og USA har mere end nogen anden fremmet denne vision om frihed og demokrati. Tillad mig at give dig min hyldest for dette.
Anders Fogh Rasmussen

Taget fra en artikel i Politiken.

Det gør mig flov over at være dansker. Tænk at vores statsminister helt offentligt fedter sådan for en mand, som er en større trussel mod verdens sikkerhed end mange af de brutale regimer han forsøger at nedbryde. Gad vide om AFR virkelig mener det eller om han bare lider af en eller anden form for magtliderlighed, som bedst kan beskrives som medløberne i 6. klasse i folkeskolen?

1 Comments:

At 2. marts 2008 kl. 15.41, Anonymous Anonym said...

Tjah Trine, jeg vil sige det paa den maade, at for en del aar siden, begyndte jeg at svare saadan her, naar nogen spurgte mig hvor jeg kom fra: 'Jeg kommer fra Danmark, men jeg bor der ikke!!'

Naar Fogh siger at USA mere end nogen anden har fremmet visionen om frihed og demokrati, saa sidder jeg og taenker paa, at det til en vis grad er sandt, hvis han blot aendrer ordet 'fremme'!

Vore 2 lande USA og DK, har jo i visse dele af denne verden, oedelagt saa meget, og slaaet saa mange mennesker ihjel, at en vision on frihed og demokrati for disse mennesker (i Danmark kaldet 'terrorister'), er kommet endnu laengere vaek!

Men, jeg er sikker paa at den lille oliebaron nu kan sidde og gnide sig godt og grundigt i haenderne over de penge, han personligt har faaet ud af at vaere Mr. President!

Og. Fogh...jeg kan ikke engang beskrive mine tanker!

Raaddenskaben er ubeskrivelig!!

Hilsen Jette Abildgaard, Udland

 

Send en kommentar

<< Home