torsdag den 28. februar 2008

Så blev det tid til endnu en babypakke. I dag fra Pampers. Dens indhold:
  • Vores børn, blad
  • 15 vådservietter
  • 8 bleer til nyfødte
  • 2 prøvetuber creme
  • En sut
  • En pakke hvid te
  • Et tilbud om fotografering
  • En reklame fra Disney
  • En reklame for Lamaze legetøj
Jeg undrede mig lidt, da jeg læste reklamen for de to tuber creme. De påstår at være den eneste serie på markedet, der er så ren, at den bærer både svanemærket og Astma-Allergi Forbundets mærke. Jeg behøver ikke gå længere end til badeværelset for at finde Neutral, som også har begge mærker. I øvrigt giver jeg ikke så frygteligt meget for Astma-Allergi Forbundets mærke, da de tager 4% af en vares omsætning for at en vare må benytte deres mærke1. Til sammenligning koster det et ansøgningsgebyr på 3.500 kroner at få svanemærket og 0,4% af den årlige omsætning, dog maks. 250.000 kroner. Blomstermærket koster et ansøgningsgebyr på 3.500 kroner og 0,15% af den årlige omsætning, dog maks. 25.000€2.

Jeg ville strikke en lille hue, som My kunne få på lige efter fødslen, men jeg er hverken god til at strikke eller vurdere hvor stor en nyfødts hoved er, så den blev vist lige i det mindste. (Og det er pænt sagt.) Heldigvis fik My sit første brev i forgårs, fra mormor, altså Mys mormor, ikke min mormor, med to huer i. Så må vi se hvilken en af dem der passer, når det engang passer My at komme ud.



1/ JyllandsPosten 23. oktober 2007
2/ http://www.ecolabel.dk/producenter/saadanfaaslicens/hvadkosterdet/

2 Comments:

At 15. januar 2010 kl. 08.34, Anonymous Anonym said...

Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.

 
At 19. januar 2010 kl. 04.53, Anonymous Anonym said...

Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.

 

Send en kommentar

<< Home