søndag den 3. juni 2007

Den er svær!

Dags Dato på TV2 har i dag fortalt om den forhøjede risiko for blodpropper, når man tager p-pillen Yasmin. Yasmin har en markedsandel på 11%, men står for 20% af de indberettede blodpropper og 27% af samtlige indberettede bivirkninger.

Jeg har taget Yasmin i vel efterhånden 6 år. Yasmin blev valgt, fordi det er den eneste p-pille, som ikke giver mig kraftige psykiske bivirkninger. Med andre ord: Jeg får virkelig seriøs PMS.

Men har man lyst til at tage risikoen med blodpropper? Når man er kraftigt overvægtig, som mig, så er risikoen i forvejen større for blodpropper. Så valget står mellem risikoen for blodpropper eller risikoen for en hurtig skilsmisse. Det er altså ikke nemt.

Hvornår er det lige de får de dersens p-piller til mænd klar?

2 Comments:

At 4. juni 2007 kl. 21.22, Anonymous Anonym said...

Hej. Jeg er lige begyndt at bruge p-ring, den virker kun der hvor den sidder, måske var det et alternativ, hvis de tager Yasmin af hylderne.

 
At 5. juni 2007 kl. 12.25, Blogger Trine said...

Jeg må desværre skuffe dig. Risikoen for blodpropper er vurderet til at være lige så stor ved brug af p-ring som ved p-piller.

P-ringen har faktisk helt samme virkning og bivirkninger som pillerne. Forskellen er at man kun skal gøre noget en gang i måneden, i stedet for at tage en pille om dagen.

Her er et link til indlægssedlen fra p-ringen:
http://www.p-ring.dk/Images/82_3057.pdf

Mvh Trine

 

Send en kommentar

<< Home