lørdag den 19. maj 2007

Der gik helt indtil tirsdag eftermiddag, før vi købte en gps-modtager. En eTrex fra Garmin, det er den gule øverst på billedet til højre. Og der gik ikke mange minutter, før vi havde fundet vores første cache med vores egen gps. Inde midt i Aalborg.

Mandag aften tog vi nemlig til Tranum i sommerhuset. Tirsdag fandt vi tre caches og vi så en hulens masse jagerfly, da vi ledte efter en omkring flyvestationen i Aalborg; amerikanske F-15C, tyske Tornado, tyrkiske F-16 og en engelsk AWACS. Og et par kommercielle fly kom da også forbi. Lidt hyggeligere var det, at vi også så otte rådyr den dag.

Onsdag var vi også på skattejagt. Bl.a. var vi i Fosdalen og i Kollerup Klitplantage. I Fosdalen blev vi ivrigt studeret af et rødt egern og i Kollerup var der den sjoveste svævebane jeg har prøvet. Der var også en stor, indhegnet hundeskov, som vi ikke nåede i. Og en sø, så den stakkels udmattede hund kunne bade lidt.

Torsdag havde jeg lovet mor og far, at jeg ville passe butikken, så de kunne tage på udflugt. Ane udnyttede straks, at Kåre var i Biersted og kom for at spille Catan Card Game med ham.

På vejen hjem til Ulstrup, nåede vi også lige to caches. :)

I går var vi i Randers Regnskov og ville lige have snuppet to caches i Vorup Enge[pdf], men min krop havde efterhånden fået nok, så jeg kunne ikke gå mere end et par hundrede meter, så de to blev udsat til senere. I regnskoven mødte vi en meget sød guide, som fortalte os en hel del. Vi så hulepindsvinenes unger og jeg holdt en kongepython.

Nu er vi bare trætte og gider egentlig ikke noget, så jeg tror bare jeg vil sætte mig ind i biblioteket og smide benene op!