søndag den 18. marts 2007

Inspireret af Alfalfa kommer jeg til at tænke på alle de dejlige oplevelser vi har haft i Schweiz. Den jeg helt specifikt kom til at tænke på, skete i sommeren 1988, hvor jeg lige var blevet 10 år.

Franziska og jeg var ude at gå en tur i Jegensdorf. Franzi er et års tid ældre end mig. Vi gik nede ved en stor karpedam og jeg finder et trug med en hane med vand. Jeg læser på skiltet at der står noget og jeg forstår da at trinkwasser betyder drikkevand. Så jeg drikker glad af vandet. Franzi opdager det ikke, men senere finder jeg ud af hvad kein betyder. Nå ja, jeg blev da ikke syg.

Jeg vil altså snart derned igen. Altså til Belalp. Jeg spurgte mor og far om ikke de savner det, men det gør de ikke. Mærkelige mennesker.

Bare duften, når man går ud af tovbanen. Og køernes klokker, når de kommer forbi hytten. At sidde med fødderne i det iskolde vand i Fars Sø (eller Lütgersee, som den hedder på kortet). At sidde på bænken ved ishuset og klappe en ko der kommer for at drikke. At se en million haletudser i loftet, når man går i seng, fordi man har set så mange af dem i løbet af dagen. At gå nede i slugten ved Salamandersøen. At måtte skubbe til en flok kvier, for at komme ud til Nessel. Sidde i solen og spise sin frokost. Se nonnerne, når de kommer op for at samle urter. Og hvis man er heldig, at se et murmeldyr. Eller endnu heldigere, så man ser en gemse. :)