mandag den 17. marts 2008

Tre ting om mig, du måske ikke har vidst

Tre slags arbejde jeg har haft:
  • Sunget i kirkekor. Når man nu alligevel skulle i kirke op til konfirmationen, kunne man jo lige så godt tjene lidt på det, ikke?
  • Stuepige på hotel. Kedeligt, men det gav relativt godt.
  • Vikar i skolefritidsordning. Fantastisk arbejde.
Tre steder jeg har boet:
  • Biersted. Lille landsby i Nordjylland.
  • Århus Nord Camping. Når man nu ikke havde et sted at bo til studiestart. Jeg delte en campingvogn med en fyr jeg mere eller mindre ikke havde set siden 10. klasse.
  • Eduard Suensonsgade. Vi boede der, på 10 kvadratmeter, det første halve år vi var sammen. Virkeligt skummelt sted med bad, toilet og køkken på gangen - og man skulle selv have toiletpapir med på toilettet, for det blev stjålet.
Tre TV-programmer jeg kan lide:
  • M*A*S*H
  • TV-avisen
  • Nyhederne
  • Nej, jeg ser så godt som aldrig fjernsyn.
Tre steder jeg har rejst:
  • Belalp i Schweiz, en fantastisk lille bjerglandsby. Var der i 80, 84, 88, 99 og 03 og kommer der helt sikkert igen.
  • Japan. Var der 5 uger med Lions ungdomsudveksling i 98.
  • Oslo. Man kan faktisk nå at se og opleve meget spændende på 10 timer i Oslo.
Tre af mine favoritretter:
  • Snasket, fedt junkfood. Nu har jeg ikke spist det i et halvt år på grund af galdestensanfald, så jeg savner det. Ikke fordi jeg egentlig er helt pjattet med det, men når man ikke kan få noget...
  • Oksekød med grøntsager og rødvin eller øl i stegesoen en halv dag og så kartoffel-/sellerimos til.
  • Kartoffelsuppe over bål.
Tre steder jeg gerne vil til:
  • Grønland. Jeg vil gerne op og se den fantastiske natur.
  • Canada. Jeg vil gerne op og se den fantastiske natur.
  • Island. Jeg vil gerne op og se den fantastiske natur, og gerne på hesteryg.
  • Faktisk tror jeg, at jeg kan overtales til det meste, bortset fra at jeg nok aldrig bliver lukket ind i USA. I hvert fald kun for at få en enkeltbillet til Guantanamo.
De tre sidste bøger jeg har læst:
  • Queen of Babble af Meg Cabot. Chick lit af format, ind af det ene øje og ud af det andet øre.
  • The Devil Wears Prada af Lauren Weisberger. Chick lit tilsat jødisk humor. Ikke dårligt.
  • Everyone Worth Knowing af Lauren Weisberger. Chick lit tilsat jødisk humor. Bedre end The Devil Wears Prada.
Tre bøger jeg vil læse:
  • Tirsdag formiddag af Renee Toft Simonsen. Handler om en kvindes vej ud af angst. Jeg er godt i gang og jeg synes virkelig den giver et indtryk af hvad det handler om.
  • Mediator-serien af Meg Cabot. En ungdomsserie om spøgelser og medier, absolut ikke alt for seriøst.
  • Fagre nye elektronverden af Ira Levin. En roman om et fremtidigt utopia, hvor alt og alle er dopede til at være glade og tilfredse og ens. Men ikke alle reagerer på medicinen og en modstandsbevægelse dannes.
Tre personer jeg tror der vil svare på denne mail:
  • Ikke ret mange, da jeg valgte at skrive her i stedet for. Men jeg opfordrer gerne Niels til at gøre det samme i sin blog.