søndag den 3. februar 2008

I går bed vi i det sure æble og tog til Randers for at købe en autostol. Det skulle jo gøres. Men først tog vi en lille tur til nordsiden af Randers Fjord for at finde et par caches. Vi fandt da også to ud af tre, men den sidste lå under en del vand, og Siri ville ikke hente den til os.


Der blæste en del og helt varmt var der ikke. Jeg tog dette smukke selvportræt gående - jeg er altså en anelse imponeret over kameraet, det kan jo ikke gøre for mit valg af motiv. Men det ligner nu meget godt, sådan ser jeg bare ud.



Vi kørte ud i BabySam for at købe en autostol. Vi var blevet enige om at vi skulle have en Maxi-Cosi Cabrio, men da vi kom ind i butikken havde de tre ens stole til hhv. 799, 999 og 1099. Hmm. Egentlig havde jeg læst at den kostede 1199, så det var da en forbedring. Vi fik fat i en ekspedient, som undrede sig, hentede en anden som kunne fortælle at 999 var den rigtige pris og de andre måtte være fejlmærkede. De fik fat i endnu en, som gav os stolen til 799. Så det var da lige 400 mindre end vi havde regnet med. Og det var endda den mindst grimme farve - sådan noget skal åbenbart være turkis i øjeblikket.



Vi skulle også lige prøve en bæresele. Men manden der til sidst havde overtaget anede ikke noget om den slags, så han fandt endnu en ekspedient, men hun forsvandt nu meget hurtigt igen, da hun faldt i snak med en veninde.

Så manglede vi bare at se på en puslepude, men der er åbenbart mange forskellige, og dyre, slags, men der var ikke for fem øres sælger i sælgeren, han anede ikke hvad han havde med at gøre. Så vi snakker lige med søstre og den slags, som ved noget om hvad der er bedst og rarest.

Nu har vi gået og ikke gidet at gå i babyforretninger, fordi vi har hørt så meget om at de oversælger og mener man har brug for alt muligt man ikke har brug for. Men nu tror jeg vi kommer til at undgå dem, fordi de ikke er i stand til at give nogen som helst vejledning!

Men erfaringer med bæreseler og puslepuder modtages gerne. :)

1 Comments:

At 5. februar 2008 kl. 00.38, Anonymous Anonym said...

Hvad angår bæreseler, så har jeg en, der næsten ikke er brugt, den er du velkommen til at prøve om du kan lide. Den er fra Babydan. Ellers tror jeg de fleste vælger Babybjørn, der er lidt lettere at få på.

Selv har jeg været glad for en vikle. Den er laaaang og lavet i strækstof. Min er købt (og hedder koalaen), men man kan sagtens lave en lignende tingest selv! Der findes også en slynge, som hedder skildpadden, som jeg har hørt gode ting om (www.slynger.dk).

Vi købte en puslepude til 100 kr., tror det var i Baby Vest - Køb en med kanter, så går der længere inden I skal bruge energi på at holde baby på puden. Det er noget a la det her vi har, bare med dyr på: http://www.minegenverden.dk/shop/puslepude-i-lyseroed-4360p.html

Man kan også få nogen ekstra store puslepuder, sådan en overvejer jeg lidt, for vores er ved at være lige kort nok, men der er ligesom lang tid til det er aktuelt for jer. Men hvis I vil være på forkant, så vælg en der er 80 cm lang. Den her har jeg tænkt mig at bestille: http://www.minegenverden.dk/shop/puslepude-mega-4364p.html - hvis du vil være med, kan vi dele portoen :)

 

Send en kommentar

<< Home