tirsdag den 29. januar 2008

Så er der igen opstået en af disse hjemmesider, der skal erstatte mødregrupper osv. Denne gang er det JP/Politikens Hus A/S og siden hedder navlestreng.dk. Kald mig bare paranoid, men jeg er altså en af dem, der læser brugerbetingelserne, inden jeg giver nogle oplysninger. Og gang på gang bliver jeg overrasket.

Hvor mange af brugerne på denne side tror I der er klar over, at de har fralagt sig ALT ophavsret til deres oplysninger, billeder, blogs osv.? Og at JP/Politikens Hus A/S forbeholder sig ret til at bruge disse oplysninger i alle deres medier, både trykte og onlinebaserede.

2 Comments:

At 29. januar 2008 kl. 20.33, Anonymous Anonym said...

Tjaeh, det virker jo for FaceBook, så de har nok ladet sig inspirere. Det kunne være interessant at finde ud af om det holder i en dansk retssag.

Det er forøvrigt kun nørder der læser EULA's. Det er ikke voldsomt bekymrende. Det er til gengæld bekymrende at det kun er nørder der reagerer på de horrible ting der til tider står i disse dokumenter. Jeg har snakket med flere almindelige dødelige om FaceBooks betingelser og der er ... ligeglade. Ligeglade gående fra "de gør nok ikke noget slemt" til "lad dem bare". Hrmpf...

 
At 31. januar 2008 kl. 21.22, Blogger Trine said...

Jeg vidste slet ikke at de hed EULA's. Så lærte jeg noget nyt i dag også. :)

Det er lidt sjovt at nogen er totalt ligeglade med den slags og andre er fuldstændig hysteriske. Specielt kan man undre sig over alle de amerikanere der er på FaceBook: De oplyser glad alt om sig selv, men bare tanken om et CPR-system er ved at få dem til at dø. Suk.

 

Send en kommentar

<< Home