onsdag den 17. oktober 2007

I går var det tid til Siris årlige besøg hos dyrlægen og vi var lidt spændte, for vi skulle til en dyrlæge hun ikke har mødt før.

Men Siri var som Siri er. Hun gik bare ind af døren og satte sig op på vægten, som i øvrigt viste 76 kilo. Inde i undersøgelsesrummet stod der naturligvis et undersøgelsesbord. Sådan et kan Siri åbenbart huske, så hun gik da bare lige op på det og stillede sig klar. Dygtig tøs, stabil som bare pokker.

Dyrlægen undersøgte hende og stak hende i halsskindet, samtidig med at han stak hende godbidder med den anden hånd. Det passede damen fint. Hun har desværre stadig problemer med øjnene, så han anbefalde faktisk at vi lod hende operere igen. Men vi kan ikke helt bestemme os, for det er ret omfattende og jeg er ikke helt sikker på at forsikringen dækker tredje gang. Og det er altså en træls omgang for Siri, specielt når jeg ikke kan være hjemme hos hende hele tiden. Så i første omgang fik vi nogle øjendråber.

I går aftes skulle hun så have dryppet øjne. Det er ved at være et års tid siden sidst, men da jeg kaldte på hende og hun så flasken, satte hun sig roligt ned foran mig og vendte hovedet op mod mig. Og så kunne jeg da bare dryppe øjne alt det jeg gad. Det er altså en god hund vi har os.

Etiketter: