tirsdag den 24. juli 2007

I kølvandet på alle disse artikler om drukrejser til Golden Beach, Lloret de Mar, Alanya og hvad der ellers er, kom jeg til at tænke på hvad jeg egentlig selv gjorde dengang.

Jeg har aldrig været til druk - og for den sags skyld heller ikke sandstrande og varme. Så i stedet for en uges druktur, tog min veninde og jeg på en uges kanotur i Dalsland, Sverige. Vi lånte hendes fars bil, købte en masse pulver- og dåsemad og tog færgen til Sverige hvor vi hyggede os en uges tid.

En aften, hvor vi havde larmet og grinet en hel del, gik vi ned til vandet for at børste tænder. Og lige der, på den anden side af kanalen, stod Fatter Elg. Utroligt, at han ikke var blevet skræmt af sådan en gang tøsefnadder. Det var lige ved indsejlingen fra Lelång mod Gustavsfors.

En anden dag, havde vi sat teltet op på en lille sandbræmme mellem skoven og søen. Mod øst! Så da vi vågnede om morgenen var der dømt total sauna i teltet. Badedragterne hang udenfor og der var jo alligevel ikke andre, så vi sprang nøgne ud af teltet og i søen. Hvad vi ikke havde opdaget, var at en hel skoleklasse eller fritidshjem havde slået lejr lige på den anden side af vigen. Så de fik da show til morgenmaden!

Det kan godt være, at vi ikke er som flertallet, men vi havde en fantastisk uge. Der behøver ikke at være sanseløst druk indblandet i en god ferie, selvom det godt nok lidt lyder sådan på mange 18-19 årige i dag.

Men det var nu godt nok en rigtig hyggelig tur.