tirsdag den 21. august 2007

Hvor er det skønt med en have.

Man har lige lyst til lidt gulerodssalat til aftensmaden, så man går ud og henter gulerødder. Til dessert kunne det være rart med lidt sødt, så ud og plukke et par blommer. Kan det være bedre?

Egentlig ville jeg skrive noget om regeringens fantastiske udspil, men jeg ved slet ikke hvor jeg skal begynde. Ved de 50 mia der bliver sat af til renovering og bygning af skoler, hospitaler og plejehjem? De kan bare ikke bruges direkte, kommuner og regioner skal betale deres del. Og vi ved jo alle at de har penge nok! Og i øvrigt er halvdelen af de 50 mia fundet gennem skatterne, som de 20.000 ekstra der kommer i arbejde over de næste år. Den anden halvdel er finansieret gennem olien i Nordsøen. Eller alle de ekstra penge folkepensionisterne får til at dække de højere energiafgifter. Folkepensionens grundsats vil stige med knap 40 kroner om måneden - før skat! Eller om hvordan det som sædvanligt er de rige der får alle fordelene? Eller ... Hvad kan jeg sige: SUK.

Så jeg tror bare jeg vil glæde mig over min have.