søndag den 30. december 2007

Kender I det, at man er så forkølet og har pudset næse så mange gange, at man er ufattelig øm i musklerne i mellemgulvet? Det er ikke sjovt!

Jeg sidder og er ved at lave et engelsk resume af vores projekt. Det er ikke nemt. Jeg anser mig selv for relativt god til engelsk, men ord som likviditetsgrad, omsætningshastighed, kapitalbindingsgrad, afkastningsgrad og bruttoavanceprocent er altså ikke lige nogle der ligger i mit aktive engelske ordforråd. Og der er ikke mange af dem der står i Gyldendals røde ordbøger. Godt jeg var på Statsbiblioteket inden jul og låne en økonomisk dansk-engelsk ordbog.

3 Comments:

At 30. december 2007 kl. 22.32, Anonymous Anonym said...

Prøv de gode råd med honning, eller saltvand gennem et næsebor og ud af det andet til at begynde med.

 
At 30. december 2007 kl. 22.35, Blogger Trine said...

Der er så stoppet at vandet bare stopper. Der er simpelthen ingen gennemtræk. Tro mig, jeg har prøvet. Og Otrivin er ikke en mulighed, da det ifølge min læge kan udløse veer.

Når der engang bliver lidt gennemtræk ryger der en gang saltvand gennem og så bliver der smurt godt og grundigt med Mentholatum!

 
At 31. december 2007 kl. 12.36, Blogger Jan G. Laursen said...

Når man som dykker kommer ned til vandet og lige er lidt stoppet i et næsebor (hvilket absolut ikke går, når man dykker), så er husrådet også 'hovedet ned i vandet og sug til'. Har aldrig prøvet det selv, men kunne forestille mig at det er nederdrægtigt smertefuldt!!

 

Send en kommentar

<< Home